Oro är som en gungstol, du kommer ingenstans med det.

21 juni 2009

Hemma

Åkte till Grisslehamn på midsommar, fick såklart åka en extra buss för den första som kom var proppfull. Kom till Hallsta och Mamma plockade upp med så vi gick in på Ica och handlade. Sen åkte vi hem till henne och lagade mat, eller jag, Catrin och Carro gjorde det. Tuva somnade nästan direkt när vi kom dit. Dukade upp ett stort bord så alla kunde få plats, var ju trots allt, jag, mamma, Eken, Carro, Danne, Matte, Catrin och Nova, Tuva fick sitta i mitt knä för mamma vägrar införskaffa en barnstol haha. Vi åt alldels för mycket sen så högg dom som skulle dricka in på vinet. Matte och Danne gick och fiskade utan någon större framgång, jag var skit trött då jag vart vaken sen fem men fick snällt hålla mej uppe för mamma och ekens 2 vänner kom och drack vin också. Vid halv 2 fick jag äntligen sova, Tuva sov hos mamma och Eken så hon fick gå upp med henne på morgonen vid fem som straff för jag fick vara vaken så länge haha, Huset är ju inte så stort så det är lite svårt att sova om det är mycket folk där. På lördagen sov jag ända till 9, mycket länge för att vara mej :P Mamma hade ordnat med Tuva på morgonen. På förmiddagen åkte vi ner till Grisslehamn och gick på loppis och fikade. Mamma köpte 2 lampor åt mej för jag vågade inte pruta på dom, tyckte dom var lite för dyra men hon lyckades iaf få ner dom lite :P

Väl hemma igen så har Matte gått och lagt sej och låst dörren. Finns ingen extra nyckel och han vaknade inte av att vi ringde honom eller bankade på dörren. Hittade en ranglig stege, så vi fösökte ta oss in via ett fönster som satt på hasp. Jag skulle ge mej upp på stegen men halvvägs upp såg jag mitt liv passera i revy så jag gick ner igen så fick mamma klättra upp, haha. Fick inte in någon mellan fönstret o få upp haspen så där stod vi helt handfallna. Så klart började det regna också. Till slut hittade Eken en tunn såg så han fick upp haspen som fönsret satt i och lyckades ta sej in och öppna dörren. Åkte till hallsta vid 3 och tog bussen hem till Rimbo. Var lite med Kim innan han åkte till jobbet sen tog jag och Tuva ett bad, vid halv 8 somnade hon och jag slocknade vid 9 sen sov vi till 20 i 7 imorse. Galet skönt. Tuva som brukar vakna 5, jag var jätteförvånad att klockan var så mycket, så idag har dagen gått värsta fort, haha.

Det var min midsommar det! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

visst är det härligt när barnen sover liiite längre!
Ha det gott.

sandfra sa...

Ja på vintern vill man ju inte sätta foten ute :P husekey förstår jag men kelpie, i australien är det ju varmare än här ;) Jäkla isunge! haha!